Blog

Waarom klantbeoordelingen zo belangrijk zijn voor uw website

Dankzij websites als TripAdvisor en Yelp en ook door de sterke toename van het gebruik van smartphones, leven we in een wereld waar het publiek onze evaluatoren, video- en fotografen en uitgevers zijn.

Deze mensen kunnen uw rondleidingen of activiteiten op dit moment evalueren. Zo niet, dan moeten ze dat wel doen, want beoordelingen zijn goed voor elk bedrijf. Daarom gebruiken we onze eigen TripAdvisor integratietool, waarmee u uw TripAdvisor reviews kunt integreren in uw website. Hier zijn 7 redenen waarom….

Mensen vertrouwen anderen uit dezelfde peergroup evenveel (zo niet meer) dan professionele critici

Voorbij zijn de dagen dat klanten zich tot Lonely Planet wendden voor een hotelbeoordeling of het lifestylegedeelte van een krant voor een restaurantadvies. Tegenwoordig vertrouwen mensen op online recensies om zich te informeren over een product. Dit komt omdat de mensen die afhankelijk zijn van beoordelingen vergelijkbaar zijn. Zij vinden deze beoordelingen authentieker dan die van een professionele criticus.

Online recensies zijn goed voor SEO

Als u online recensies op uw website toestaat, is dit goed voor SEO strategie. SEO-Spiders (zoek websites voortdurend) voor bijvoorbeeld unieke inhoud, die regelmatig wordt bijgewerkt. Als uw website een beoordeling heeft en uw concurrent niet, zal de zoekmachine uw website de voorkeur geven omdat deze dynamischer is dan de meer statische versie van uw concurrent.

Ook zijn steeds meer mensen op zoek naar reviews voor een product voordat ze besluiten het te kopen. Met beoordelingen op uw website heeft u een betere kans om de juiste trefwoorden te vinden.

Je genereert feedback

Of het nu gaat om goede of slechte feedback, iedereen hoort graag wat hun klanten vinden van hun service. Door uw aanbod online te laten evalueren, moedigt u uw klanten aan om u te vertellen wat zij denken. Met deze feedback kunt u uw aanbod regelmatig verbeteren, supporters krijgen en meer.

Je opent een communicatiekanaal

Wanneer een klant een review achterlaat en u feedback geeft, geeft dit u de mogelijkheid om te reageren en een nieuwe communicatie te starten. Beantwoord klantbeoordelingen, bedank ze of vraag wat je wilt.

De gebruiker genereert content

Het vinden van onderwerpen voor uw website en social media kanalen kan moeilijk zijn. Maar met online recensies kun je verhalen maken voor je platformen. Wanneer iemand iets zegt, een interessant verhaal vertelt of een coole foto van een tour plaatst, dan geeft hij/zij je de mogelijkheid om het lokaal en via je kanalen te delen.

Zelfs slechte recensies kunnen goed zijn

Je zou in eerste instantie kunnen denken dat negatieve ratings slecht zijn voor je bedrijf, maar dat zijn ze niet. Negatieve beoordelingen maken de goede beoordelingen authentieker. Maar er zouden er natuurlijk niet te veel moeten zijn….

Je helpt potentiële klanten met de selectie van aanbiedingen
Wanneer een klant op uw website terechtkomt, worden hem verschillende aanbiedingen gepresenteerd. Dit betekent dat je een beslissing moet nemen. Beoordelingen zullen u helpen om deze keuze gemakkelijker te maken en vervolgens uw conversieratio te verhogen.

Publiceert u al beoordelingen van uw klanten op uw website?